Program do ewidencji zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
Oprogramowanie naszej firmy wspomaga obsługę wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych dla różnych typów placówek gastronomicznych i handlowych na terenie gminy.
Powstał przy zaangażowaniu i doradztwie urzędników pracujących na co dzień przy wydawaniu zezwoleń.
- „Jest łatwy w obsłudze”
- „Działa w sieci przy jednoczesnej pracy wielu użytkowników”
- „Instalacja i wdrożenie nie wymagają mozolnej nauki”
- „Nauczyłem się sam przy niewielkiej pomocy Pani Agaty z BASoftu”
- „Wdrożenie trwało niezwykle krótko i zaraz mogłam wystawiać zezwolenia”
… to tylko nieliczne opinie użytkowników programu…
Produkt został już sprawdzony przez użytkowników – jego wersje skutecznie działają w wielu urzędach w Polsce, m.in. w:
- Lublinie
- Łęcznej
- Janowie Lubelskim
… dalsze wdrożenia w toku…
Oto co oferuje nasze oprogramowanie:
REJESTRY
ALKON gromadzi dane w funkcjonalnych kategoriach, umożliwiając:
- zakładanie spraw o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (rodzaj A, B, C) na terenie gminy dla różnych typów placówek,
- tworzenie identyfikatora kontrahenta oraz osób z nim powiązanych,
- tworzenie identyfikatora placówek,
- rejestrację zezwoleń,
- generowanie harmonogramu opłat.
Opłaty i limity
ALKON wylicza wysokość opłat za sprzedaż napojów alkoholowych, pozwala rozliczać te opłaty w systemie przewidzianym przez ustawę, daje możliwość ratalnego rozliczania opłat.
Kontroluje terminowość zapłaty i wylicza wysokości kar pieniężnych za wniesienie opłaty po terminie.
Kontroluje limity na wydawane pozwolenia.
Druki i raporty
ALKON umożliwia druk:
- zezwoleń na sprzedaż alkoholu według ustalonego wzoru wydruku,
- oświadczeń o wygaśnięciu pozwolenia,
- harmonogramów opłat dla wybranej placówki,
- potwierdzeń zapłaty,
- poleceń przelewu,
- na koniec roku – druk oświadczeń o obrotach wynikających z handlu alkoholem dla wszystkich posiadaczy aktualnych zezwoleń.
Szczegółowe raportowanie według typów placówek i typów zezwoleń:
- ilość aktualnych zezwoleń na dzień,
- ilość wydanych/wygaszonych zezwoleń za dany okres,
- obroty ze sprzedaży alkoholu w danym roku,
- kwoty opłat naliczonych/zapłaconych/niezapłaconych za dany okres,
- zezwolenia nie zapłacone w terminie,
- wykaz placówek z aktualnymi zezwoleniami,
- możliwość przesłania wykazu placówek z aktualnymi zezwoleniami, z uwzględnieniem kodów ulic w danej gminie, do Urzędu Statystycznego.
Administracja
Konfiguracja domyślna programu jest zgodna z ustawą z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity: Dz.U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473 ze zm.) oraz przepisami gminnymi.
Ustawienia te można dostosować do własnych potrzeb w zakresie:
- typów placówek – gastronomia, handel, organizacja przyjęć, pozwolenia jednorazowe, inne;
- rodzajów placówek – hurtownia, sklep, wydzielone stoisko, restauracja, bar itd.;
- typów zezwoleń: A – zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa, B – zawierających od 4,5 do 18% alkoholu z wyjątkiem piwa, C – zawierających powyżej 18% alkoholu; jednorazowe, organizacja przyjęć itd.;
- przyczyn wygaszenia zezwoleń – brak opłaty, likwidacja, zmiana typu działalności itd.;
- form prawnych kontrahentów – osoba fizyczna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka cywilna itd.
Instalacja / wdrożenie
Firma Basoft proponuje:
- analizę bieżącego systemu – sprawdzenie systemu Klienta i określenie procedur importowania danych,
- wstępne przeniesienie danych – import dotychczasowych danych Klienta do programu ALKON,
- prezentację sprawności systemu – sprawdzenie działania systemu po zaimportowaniu danych Klienta,
- dostosowanie do specyficznych potrzeb Klienta – wprowadzanie korekty w standardowej konfiguracji oprogramowania wg oczekiwań i potrzeb Klienta,
- szkolenie – przeprowadzenie szkolenia dla przyszłych operatorów programu ALKON,
- uruchomienie programu – test sprawności działania systemu po zintegrowaniu z danymi Klienta,
- nadzór wdrożeniowy – kontrola działania systemu przez Basoft w związku z praktycznym wykorzystaniem go przez Klienta,
- działania dostosowawcze – wprowadzanie zmian zgodnie z potrzebami Klienta, w oparciu o praktyczne wykorzystanie systemu,
- asystę techniczną systemu – określenie zakresu działań gwarancyjnych i pogwarancyjnych w oparciu o umowę zakupu.