Alkon

Program do ewidencji zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych

Oprogramowanie naszej firmy wspomaga obsługę wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych dla różnych typów placówek gastronomicznych i handlowych na terenie gminy.
Powstał przy zaangażowaniu i doradztwie urzędników pracujących na co dzień przy wydawaniu zezwoleń.

minibusinesswomanwithlaptop

  • „Jest łatwy w obsłudze”
  • „Działa w sieci przy jednoczesnej pracy wielu użytkowników”
  • „Instalacja i wdrożenie nie wymagają mozolnej nauki”
  • „Nauczyłem się sam przy niewielkiej pomocy Pani Agaty z BASoftu”
  • „Wdrożenie trwało niezwykle krótko i zaraz mogłam wystawiać zezwolenia”

… to tylko nieliczne opinie użytkowników programu…

 

Produkt został już sprawdzony przez użytkowników – jego wersje skutecznie działają w wielu urzędach w Polsce, m.in. w:

  • Lublinie
  • Łęcznej
  • Janowie Lubelskim

    … dalsze wdrożenia w toku…

 

 

tlo_fmt

Oto co oferuje nasze oprogramowanie:

REJESTRY

ALKON gromadzi dane w funkcjonalnych kategoriach, umożliwiając:

  • zakładanie spraw o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (rodzaj A, B, C) na terenie gminy dla różnych typów placówek,
  • tworzenie identyfikatora kontrahenta oraz osób z nim powiązanych,
  • tworzenie identyfikatora placówek,
  • rejestrację zezwoleń,
  • generowanie harmonogramu opłat.

Opłaty i limity

ALKON wylicza wysokość opłat za sprzedaż napojów alkoholowych, pozwala rozliczać te opłaty w systemie przewidzianym przez ustawę, daje możliwość ratalnego rozliczania opłat.

Kontroluje terminowość zapłaty i wylicza wysokości kar pieniężnych za wniesienie opłaty po terminie.

Kontroluje limity na wydawane pozwolenia.

Druki i raporty

ALKON umożliwia druk:

  • zezwoleń na sprzedaż alkoholu według ustalonego wzoru wydruku,
  • oświadczeń o wygaśnięciu pozwolenia,
  • harmonogramów opłat dla wybranej placówki,
  • potwierdzeń zapłaty,
  • poleceń przelewu,
  • na koniec roku – druk oświadczeń o obrotach wynikających z handlu alkoholem dla wszystkich posiadaczy aktualnych zezwoleń.

Szczegółowe raportowanie według typów placówek i typów zezwoleń:

  • ilość aktualnych zezwoleń na dzień,
  • ilość wydanych/wygaszonych zezwoleń za dany okres,
  • obroty ze sprzedaży alkoholu w danym roku,
  • kwoty opłat naliczonych/zapłaconych/niezapłaconych za dany okres,
  • zezwolenia nie zapłacone w terminie,
  • wykaz placówek z aktualnymi zezwoleniami,
  • możliwość przesłania wykazu placówek z aktualnymi zezwoleniami, z uwzględnieniem kodów ulic w danej gminie, do Urzędu Statystycznego.

Administracja

Konfiguracja domyślna programu jest zgodna z ustawą z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity: Dz.U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473 ze zm.) oraz przepisami gminnymi.

Ustawienia te można dostosować do własnych potrzeb w zakresie:

  • typów placówek – gastronomia, handel, organizacja przyjęć, pozwolenia jednorazowe, inne;
  • rodzajów placówek – hurtownia, sklep, wydzielone stoisko, restauracja, bar itd.;
  • typów zezwoleń: A – zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa, B – zawierających od 4,5 do 18% alkoholu z wyjątkiem piwa, C – zawierających powyżej 18% alkoholu; jednorazowe, organizacja przyjęć itd.;
  • przyczyn wygaszenia zezwoleń – brak opłaty, likwidacja, zmiana typu działalności itd.;
  • form prawnych kontrahentów – osoba fizyczna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka cywilna itd.

Instalacja / wdrożenie

Firma Basoft proponuje:

  • analizę bieżącego systemu – sprawdzenie systemu Klienta i określenie procedur importowania danych,
  • wstępne przeniesienie danych – import dotychczasowych danych Klienta do programu ALKON,
  • prezentację sprawności systemu – sprawdzenie działania systemu po zaimportowaniu danych Klienta,
  • dostosowanie do specyficznych potrzeb Klienta – wprowadzanie korekty w standardowej konfiguracji oprogramowania wg oczekiwań i potrzeb Klienta,
  • szkolenie – przeprowadzenie szkolenia dla przyszłych operatorów programu ALKON,
  • uruchomienie programu – test sprawności działania systemu po zintegrowaniu z danymi Klienta,
  • nadzór wdrożeniowy – kontrola działania systemu przez Basoft w związku z praktycznym wykorzystaniem go przez Klienta,
  • działania dostosowawcze – wprowadzanie zmian zgodnie z potrzebami Klienta, w oparciu o praktyczne wykorzystanie systemu,
  • asystę techniczną systemu – określenie zakresu działań gwarancyjnych i pogwarancyjnych w oparciu o umowę zakupu.